چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟ - سفری دیگر

چگونه وقت سفارت آلمان بگیریم؟

30 خرداد 1401
نحوه ثبت وقت سفارت آلمان در سایت ویزامتریک چگونه است؟ آدرس و ساعات کاری کارگذاری ویزامتریک | شرایط وقت سفارت آلمان بعد از پاندمی کرونا چگونه است؟

در این مطلب با مراحل ثبت وقت سفارت آلمان از طریق ویزامتریک آشنا خواهید شد.

امروزه درخواست ویزای آلمان با اهداف متنوعی چون تحصیل، راه اندازی کسب و کار، تفریح، سرمایه گذاری و.. صورت می گیرد. اقتصاد قوی، کیفیت بالای آموزشی، بازار کار فوق العاده و مهاجرپذیری برخی از دلایل محبوبیت کشور آلمان میباشد، به طوری که سالانه جمعیت زیادی از افراد از سراسر دنیا برای دریافت ویزای این کشور اقدام می کنند.

اگر شما هم جزو متقاضیان دریافت ویزای آلمان هستید و بدین منظور دوست دارید گام به گام با مراحل تعیین وقت سفارت آلمان  آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله حتما ما را همراهی کنید.

وقت سفارت آلمان

قبل از هر چیز باید بدانید سخت ترین ویزای کشور های حوزه شنگن، در حال حاضر ویزای شنگن آلمان است، لذا برای دریافت ویزای این کشور باید صبر و حوصله کافی به خرج دهید. 

در همین رابطه باید بدانید که مراجعه به سفارت آلمان و تعیین وقت مصاحبه (یا تعیین وقت برای تحویل مدارک)، جزو مهمترین مراحلی است که باید انجام گیرد. در حال حاضر کارگزاری ویزامتریک در ایران مرکز درخواست ویزای آلمان می باشد. شما میتوانید پس از گرفتن وقت ویزامتریک، مدارک مورد نیاز را به این شرکت ارائه دهید. 

با حضور در شعبه ویزامتریک، تایید مدارک و انگشت نگاری صورت خواهد گرفت. فراموش نکنید که مدارک ارائه شده از سوی متقاضی به سفارت آلمان فرستاده میشود تا مورد بازبینی قرار گیرد؛ بنابراین تصمیم پذیرش یا رد درخواست ویزای شما در حیطه اختیارات ویزامتریک نبوده و اینکار توسط  افسر سفارت آلمان انجام خواهد گرفت. 

درخواست ویزای آلمان از طریق ویزامتریک

جهت درخواست ویزای آلمان از طریق ویزامتریک، شما موظف اید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. جمع آوری تمام مدارک ذکر شده
  2. پرداخت هزینه ثبت نام در سامانه ویزامتریک
  3. تعیین آنلاین وقت ملاقات در سایت ویزامتریک
  4. مراجعه به شعبه ویزامتریک در زمان مقرر شده.
وقت سفارت آلمان

انواع وقت سفارت آلمان

به طور کلی متقاضیان ویزای آلمان می توانند برای از بین ۲ دسته رایج ویزای کوتاه‌مدت آلمان (شینگن) و ویزای بلندمدت آلمان (ملی) برای یک مورد آن اقدام نمایند. برای تصمیم گیری در این مورد باید دو فاکتورِ هدف شما از سفر به آلمان و طول مدت اقامت تان را در نظر بگیرید.

ویزای کوتاه مدت آلمان

ویزای شینگن کوتاه‌مدت آلمان به شما این امکان را می دهد که حداکثر تا ۹۰ روز طی مدت ۱۸۰ روز در آلمان اقامت داشته باشید. این نوع ویزا عموما برای یکی از اهدافی که در ادامه ذکر می کنیم، درخواست داده می شود:

  •  ترانزیت فرودگاهی آلمان 
  • دیدار با خانواده و دوستان یا برای گردشگری 
  • شرکت در جلسات و سایر رویدادهای مرتبط با تجارت
  • درمان پزشکی
  • بازدیدهای رسمی، فرهنگی یا ورزشی
ویزای کوتاه مدت آلمان

ویزای بلند مدت آلمان

ویزای بلند مدت آلمان برای آن دسته از متقاضیانی صادر میشود که مدت اقامت شان بیشتر از 90 روز باشد. اهدافی که نیازمند ویزای بلند مدت آلمان هستند، عبارتند از:

  • ویزای دانشجویی آلمان: برای افرادی که قصد تحصیل در آلمان را دارند و یا قبلا در دانشگاه های آلمان پذیرش گرفته اند.
  • ویزای دوره زبان آلمان: این ویزا برای افرادی صادر میشوند که دانشجویان آینده آلمان می باشند و باید برای پذیرش در دانشگاه مورد نظرشان، در دوره زبان شرکت کنند.
  • ویزای کارآموزی دانشجویی آلمان: اگر جزو دانشجویانی هستید که علاقمند به شرکت در یک برنامه آموزشی یا کارآموزی در آلمان میباشید که بیش از ۹۰ روز طول می‌کشد، باید درخواست ویزای کارآموزی دانشجویی را بدهید.
  • ویزای محققان آلمان: برای محققان بین‌المللی که در یک رویداد علمی در آلمان شرکت می‌کنند.
  • ویزای اشتغال: اگر پیشنهاد کار ( job offer ) در آلمان را دریافت کرده اید، می‌توانید برای کار در آلمان این ویزا را درخواست کنید.
  • ویزای جستجوی کار در آلمان: برای متقاضیانی که به دنبال فرصت‌های شغلی خوب در آلمان هستند، اما هنوز پیشنهاد کار ندارند.
  • ویزای فریلنسر آلمان: برای فریلنسرهای خارجی در زمینه‌های مختلف جهت ورود به آلمان و خوداشتغالی در آلمان است.
  • ویزای الحاق آلمان: جهت آوردن همسر و فرزندان افرادی که قبلاً در آلمان اقامت داشته‌اند.
  • ویزای درمان پزشکی: برای هر شهروند خارجی که به دنبال درمان پزشکی در آلمان است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای آلمان

اگر قصد برای درخواست ویزای آلمان را دارید، باید مدارک زیر را به کارگزاری ویزامتریک ارائه دهید:

  1. فرم درخواست ویزای آلمان: با در نظر داشتن نوع ویزای درخواستی ( کوتاه‌مدت یا بلندمدت )، به صورت آنلاین فرم مربوطه را انتخاب نموده و سپس اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق و درست وارد کنید. دلیل تاکید ما به این خاطر است که در صورت عدم انطباق اطلاعات فرم تکمیل‌شده با اسناد ارائه‌شده، احتمال رد درخواست ویزا افزایش خواهد یافت. پس از تکمیل فرم، آن را چاپ نموده و امضا کنید.
  2. گذرنامه معتبر: با حداقل ۶ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
  3. دو قطعه عکس در اندازه ویزای آلمان
  4. اثبات اقامت در آلمان: با ارائه مدرکی که نشان می‌دهد مکانی برای اقامت در آلمان دارید؛ مواردی از قبیل ارائه اسناد رزرو هتل، قرارداد اجاره، نامه دعوت از میزبان یا اثبات مالکیت خانه/آپارتمان در آلمان.
  5. پوشش بیمه درمانی مناسب: باید بیمه درمانی با حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو ارائه دهید.
  6. اثبات تمکن مالی: باید بدانید که تمکن مالی آلمان برای ویزای تحصیلی آلمان، حداقل ۱۰۳۳۲ یورو در سال یا ۸۶۱ یورو در ماه می باشد. علیرغم اینکه حداقل رقم مشخصی برای تمکن مالی جهت سرمایه گذاری در این کشور وجود ندارد، اما مبلغ سرمایه‌گذاری حداقل ۳۵۰۰۰۰ یورو توصیه می‌شود.
  7. مدرک زبان: باتوجه به نوع ویزای درخواستی، در صورت نیاز مدرک زبان آلمانی DSF یا testdaf را ارائه دهید.

پس از گذشت 3-1 هفته از ارسال مدارک توسط کارگزاری ویزامتریک به سفارت آلمان، شما می توانید جهت دریافت پاسپورت اقدام کنید.

گرفتن وقت سفارت آلمان از ویزامتریک

برای گرفتن وقت سفارت آلمان، شما می توانید با مراجعه به سایت ویزامتریک وقت ملاقاتی را به منظور ارائه مدارک جهت دریافت ویزای شنگن، ویزای ملی و تایید و تصدیق مدارک خود، رزرو نمایید. پس از دریافت مدارک شما توسط دفتر ویزامتریک، این مدارک توسط سفارت آلمان بررسی خواهد شد.

برای گرفتن وقت سفارت باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به ازای هر نفر مبلغ 6۰۰۰۰۰۰ ریال به حساب شرکت رهیاب گذرآرتا واریز کنید.
  • یک روز کاری پس از واریز وجه، شما می‌توانید ثبت‌نام کنید. برای فیش‌های نقدی با انتخاب آیتم تراکنش و وارد کردن شماره قرمز مندرج در فیش و تاریخ پرداخت می‌توانید ثبت‌نام کنید. برای ATM یا پرداخت باموبایل، با واردکردن شماره کارت و تاریخ پرداخت در سایت می‌توانید ثبت‌نام کنید.
  • در ادامه، مشخصات فردی از قبیل نام و نام خانوادگی، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، آدرس ایمیل و شماره تلفن را وارد کنید.
  • بعد از تاییدیه مشخصات فردی، شما می‌توانید یک قرار ملاقات را در سیستم تقویمی با توجه به موجودی انتخاب کنید.
  •  بعد از تایید وقت انتخاب‌شده، ایمیلی به همان آدرس ایمیلی که مشخص کرده‌اید ارسال می‌گردد.
  • همچنین دو روز قبل از قرار ملاقات نیز شما یک ایمیل یادآوری از قرار ملاقات خود دریافت خواهید کرد.
  • حتماً تمام مدارک خود را در روز قرار ملاقات همراه داشته باشید و مطمئن شوید که فرم کامل و صحیح طبق اطلاعات پر شود.
  • لطفاً فرم عودت وجه را نیز در روز قرار ملاقات با سایر مدارک خود همراه بیاورید.
  • بعداز چک اطلاعات شما، مبلغ عودتی به شماره شبائی که داده‌اید واریز می‌گردد. این زمان ممکن است ۵ روز کاری به طول بیانجامد.
  • این امکان برای شما فراهم‌شده است که وقت خود را تا ۷۲ ساعت قبل از قرار ملاقات یکبار تغییر دهید. همچنین اگر وقت خود را تا ۷۲ ساعت قبل از قرار ملاقات کنسل کنید، مبلغ واریزی به حساب شما عودت داده می‌شود که این زمان حدود ۵ روز کاری بطول می انجامد. اگر قرار ملاقات خودراازدست دهید، مبلغ واریز شده جهت رزرو قرار ملاقات عودت داده نمی‌شود و برای وقت جدید شما باید پرداخت مجدد انجام داده و یا پرداخت جدید خود دوباره ثبت نام کنید.

هزینه خدمات ویزامتریک و هزینه ویزا

با توجه به سن افراد هزینه ویزا متفاوت میباشد. برای متقاضیان 6-12 سال، این هزینه 40 یورو بوده و افراد بالای 12 سال نیز باید مبلغ 80 یورو پرداخت کنند. همچنین برای دریافت خدمات ویزامتریک مبلغ ۲۹/۴ یورو درنظر گرفته شده است.

شما می توانید هزینه ویزا و هزینه خدمات ویزامتریک به صورت یکجا و با یورو پرداخت کنید. بنابراین در روز ارائه مدارک درخواست ویزای آلمان، حتما اطمینان حاصل کنید که مبلغ کافی را با خود به همراه دارید. شما میتوانید قبل از مراجعه در تاریخ مقرر جهت ارائه مدارک، اطلاعات مربوط به هزینه ها را در سایت ویزامتریک مطالعه فرمایید.

هزینه خدمات ویزامتریک و هزینه ویزا

مدت زمان بررسی مدارک توسط سفارت آلمان و دریافت ویزای آلمان

توجه داشته باشید که درخواست‌های ورودی طبق تاریخ دریافت آن پردازش می‌شوند؛ بنابراین هیچ مهلت قانونی برای پردازش وجود ندارد، با این حال معمول بین دریافت مدارک تا برگشت پاسپورت به ویزامتریک سه هفته زمان لازم میبرد. ضمن اینکه بسته به حجم کاری بخش ویزا، روند بازبینی درخواست شما ممکن است چندین هفته تا چندین ماه به طول بینجامد.

آدرس و ساعات کاری کارگذاری ویزامتریک

شما باید در روز قرار ملاقات به آدرس کارگزاری ویزامتریک در تهران، که در ادامه ذکر می کنیم، مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا )_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱ کدپستی: ۱۵۱۳۹۳۳۱۳۴

همچنین ساعات ارسال درخواست ویزا از ساعت 08:00 شروع شده و در 16:30 به پایان میرسد. برای تحویل گذرنامه نیز شما باید بین ساعات 08:00 تا 17:00 اقدام کنید.

دیگر خدمات ویزامتریک

پرکردن فرم، عکس بیومتریک و … از جمله خدمات VIP ارائه شده در شرکت ویزامتـریک میباشد. متقاضیان در صورت تمایل میتوانند قبل از ارائه مدارک و با ثبت درخواست در سایت، از این خدمات بهره مند شوند. البته توجه داشته باشید با درخواست وی آی پی، قرار ملاقات زودتر به شما داده نخواهد شد.

هزینه خدمات VIP شامل موارد زیر میباشد:

  • فتوکپی و فکس: هر صفحه ۳۰ سنت
  • دریافت اس ام اس برگشت پاسپورت به ویزامتریک: ۱ یورو
  • دریافت ایمیل برگشت پاسپورت به ویزامتریک: رایگان
  • دریافت تماس برگشت پاسپورت به ویزامتـریک: ۳ یورو
  • پرکردن فرم: ۱۰ یورو برای هر فرم
  • گرفتن عکس بیومتریک: ۸ یورو برای هرنفر
  • درخواست تحویل پاسپورت برگشتی از سفارت با پیک: ۹ یورو برای هرنفر
  • بیمه سلامت سفر: هزینه به ریال پرداخت می‌شود و طبق سن و تعداد روزهای سفر محاسبه می‌شود.

با خرید بیمه از شرکت ویزامتـریک، شما از این مزیت برخوردار خواهید شد که هزینه مربوطه را به ریال پرداخت کنید. ضمن اینکه کارگزاری ویزامتریک پوشش‌دهی صحیح از ۳۰۰۰۰ یورو تا ۱۰۰۰۰۰ یورو را ارائه می‌دهد.

اطلاعیه ویزامتریک در خصوص قرار ملاقات در زمان پاندمی COVID – 19

متقاضیان گرامی

به اطلاع می رساند ، شما می توانید از طریق سیستم وقتی دهی آنلاین ویزامتریک برای دریافت وقت ملاقات تایید و تصدیق مدارک خود اقدام نمایید ، لطفا توجه نمایید که برای دریافت نوبت می بایست ابتدا مبلغ 6.000.000 ریال به حساب ویزامتریک واریز نموده و بعد از گذشت 24 ساعت از زمان واریزی نسبت به دریافت وقت اقدام نمایید .

تذکر مهم : دریافت وقت ملاقات برای ویزای شنگن از طریق سیستم وقت دهی ویزامتریک به دلیل گسترش پاندمی کرونا و محدودیت های سفر همچنان مسدود می باشد.

  • از تاریخ ۱۲ آگوست، امکان رزرو وقت سفارت آلمان، از طریق پورتال تعیین وقت سفارت آلمان در سایت سفارت آلمان امکان پذیر است.
  • در نظر داشته باشید که بخش مربوط به پذیرش درخواست ویزای توریستی شینگن، تا زمانی که قوانین مربوط به ممنوعیت ورود برقرار باشند، همچنان بسته خواهد ماند. از این‌رو، دفتر ویزای شرکت ویزامتریک نیز برای مراجعین تعطیل می‌باشد.

واکسن های مورد تایید آلمان برای اخذ ویزای این کشور عبارتند از:

  • فایزر و بیون تک
  • مدرنا
  • آسترازنکا
  • جانسون اند جانسون
اطلاعیه ویزامتریک در خصوص قرار ملاقات در زمان پاندمی COVID - 19

سوالات متداول پیرامون نحوه اخذ ویزای آلمان

  • برای مراجعه به ویزامتریک و تحویل مدارک، حتما باید رزرو وقت قبلی داشته باشیم؟

بله، شما می توانید پس از پرداخت هزینه ویزامتریک می‌توانید زمان مراجعه را تعیین کنید.

  • برای دریافت خدمات ویزامتریک چقدر باید هزینه کرد؟

اگر تنها خدمات عادی ویزامتریک را دریافت میکنید، پرداخت ۲۹/۴ یورو کافی است. در صورت درخواست خدمات VIP، این هزینه حدود ۷۵ یورو افزایش می یابد.

  • برای دریافت پاسپورت برگشتی از سفارت آلمان چه باید کرد؟

بعد از دریافت ایمیل می‌توانید مستقیما یه شرکت ویـزامتریک مراجعه کنید یا با پرداخت هزینه، از طریق پیک تحویل بگیرید.

  • برای درخواست وقت سفارت پزشکی آلمان، به چه مدارکی نیاز است؟

برای درخواست وقت سفارت پزشکی آلمان نیازی به ارائه مدارک نیست. اما زمانی که برای تحویل مدارک به ویزامـتریک مراجعه می‌کنید، باید نامه پذیرش از بیمارستان و یا کلینیک در آلمان را ارائه کنید. همچنین، باید نامه پزشک معالج‌تان در ایران را مبنی بر اینکه درمان شما در ایران امکان پذیر نیست، به افسران ویزا ارائه کنید.

  • آیا برای تعیین وقت سفارت آلمان، نیاز به گذراندن آزمون‌های گوته داریم؟

آزمون ای  گوته بسیار برای یادگیری زبان آلمانی مفید بوده و کارامد است. اینکه به مدرک آزمون‌ های گوته نیاز دارید و یا خیر، به نوع ویزای درخواستی شما ارتباط دارد. برای ویزای توریستی آلمان، نیازی به ارائه این مدرک نیست اما اگر بخواهید برای کار و یا تحصیل به آلمان سفر کنید، باید حتما این مدرک را داشته باشید. توجه داشته باشید که گوته، مرکز آموزش زبان آلمانی در ایران است که توسط سفارت آلمان تاسیس شده است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

درباره شهر درسدن، و موقعیت جغرافیایی این شهر باید بگوییم که به عنوان مرکز ایالت ساکسونی و در کنار رود...

وقتی پای به محله‌ای می‌گذارید که نمادی از پیشرفت و حرکت به سوی آینده است، چه انتظاراتی دارید؟ هافن سیتی...

در کوچه‌پس کوچه‌های قدیمی نورنبرگ، جایی که سایه‌های گذشته بر دیوارهای سنگی و چوبی دهانه به دهانه می‌افتد، خانه‌ای استوار...

نظرت چی بود؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر