با بهترین دیدنی های نروژ آشنا شوید - سفری دیگر

با بهترین دیدنی های نروژ آشنا شوید

20 مرداد 1401

اگر میخواهید به نروژ سفر کنید حتما باید با دیدنی های نروژ آشنایی پیدا کنید، پس در این مقاله به دیدنی های نروژ میپردازیم.

دیدنی های نروژ

نروژ یکی از زیباترین و چشم نوازترین مناظر طبیعی را در میان کشورهای اروپایی دارد. در این کشور نه تنها می توانید از تماشای طبیعت بکر و زیبا و همین طور جنگل های سر سبز و دیدنی آن لذت ببرید، بلکه می توانید شاهد یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی که در کمتر مناطقی از کره زمین قابل مشاهده است، یعنی شفق قطبی، باشید.

هم چنین نروژ یکی از مرفه ترین و بهترین کشورهای جهان برای زندگی است و یکی از منحصر به فرد ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های نروژ، به ادامه این مقاله توجه کنید.

موزه کشتی وایکینگ ها (Viking Ship Museum)

بسیاری از مردم، نروژ را با وایکینگ ‌ها می شناسند و همچنان افسانه ها و داستان های آن ها را نقل می کنند. اگر شما هم به داستان های وایکینگ ها علاقه مند هستید، حتماً با ما هم عقیده اید که سفر به این کشور بدون دیدن کشتی وایکینگ ها هیچ لذتی نخواهد داشت، بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که اولین جایی که در شهر اسلو، پایتخت نروژ به دیدن آن می روید، کشتی 21 متری وایکینگ ها که 800 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است، باشد.

کشتی اوسبرگ (Oseberg Ship) یا همان کشتی وایکینگ ها را می توان برجسته ترین اثر تاریخی به جا مانده از دوران پیش از مسیحیت در منطقه اسکاندیناوی دانست. نکته جالب درباره این کشتی این است که در واقع اوسبرگ، محل دفن همسر رئیس قبیله و دو زن دیگر بوده که به همراه وسایل زیادی مانند لباس، مبلمان و وسایل شخصی خود در آن دفن شده‌اند.

در موزه وایکینگ‌ ها از کشتی ‌های دیگری هم می توانید دیدن کنید؛ مثلاً کشتی ۲۳ متری گوکستاد (Gokstad Ship) . این کشتی در گذشته به منظور دریانوردی به وسیله پارو یا بادبادن طراحی شده است و برای سالیان متمادی در دریاها سفر کرده‌. علاوه بر این اقلام دیگری هم در این موزه به نمایش گذاشته شده ‌اند که به شما می‌گویند وایکینگ‌ ها چه کسانی بوده‌ اند و چگونه زندگی می ‌کرده ‌اند.

در نهایت می توانید فیلم‌ های مربوط به زندگی وایکینگ‌ ها را هم در این موزه ببینید و پس از آن به سراغ دیگر دیدنی‌ های نروژ بروید.

آب دره اسلو (Oslo fjord)

آب دره ها در نروژ به وفور یافت می شوند ولی از آن جایی که احتمالاً شما به عنوان اولین مقصد گردشگری، در شهر اسلو هستید، آب دره اسلو را که در نزدیکی مرکز این شهر است، نباید از دست بدهید.

تابستان ها بازدید از آب دره اسلو حال و هوای دیگری دارد و پر است از قایق های شخصی و تفریحی و ماهیگیری و افرادی که در حال شنا و کایاک سواری در آن هستند.

البته منظور از آب ‌دره اسلو منطقه میانی آن است. در واقع این بخش باریک‌ ترین ناحیه آب ‌دره است  که از دو طرف با جنگل های انبوه محاصره شده اند.

در آب‌ دره اسلو ده ‌ها جزیره کوچک و بزرگ قرار دارد که بازدید از تمام آن ها ممکن است چند روز طول بکشد ولی شما می توانید با قایق از کنار آن ها عبور کنید و از خانه هایی که بر طبق قوانین این کشور به رنگ های سبز و آبی و قرمز و زرد هستند لذت ببرید.

آب دره اسلو (Oslo fjord)

آکر بریگه (Aker Brygge)

آکر بریگه یکی از محبوب‌ ترین و پرطرفدارترین محله‌ های اسلو است هر چند که زمانی پر از کارخانه های کشتی سازی بوده و سال ها به عنوان بارانداز مورد استفاده قرار می گرفته است. البته این کارخانه ها امروزه به بهترین شکل بازسازی شده اند و ساختمان های جدیدی هم به آن ها اضافه شده تا آکربریگه را تبدیل به یک شهر کوچک و تمام عیار در مرکز شهر اسلو کند. این محله یک مرکز خرید مهم هم به شمار می رود و از مهم ترین دیدنی های نروژ محسوب می شود.

هم چنین این محله پر است از رستوران ها و کافه های متنوع که می توانید با توجه به بودجه خود از میان آن ها انتخاب کنید.

آکر بریگه (Aker Brygge)

ترومسو (Tromso)

ترومسو شهری در شمال نروژ است که به آن دروازه قطب هم می گویند؛ مهم ترین دلیلی که شما حتماً باید از شهر ترومسو دیدن کنید، تماشای شفق قطبی است؛ در واقع این شهر بهترین مکان برای دیدن نورهای آبی و سبز شفق قطبی در نروژ است.

یکی دیگر از دیدنی های نروژ که در شهر ترومسو واقع است، پولاریا (Polaria) است. پولاریا یک مرکز تفریحی قطبی است که شبیه کوه‌ های یخی ساخته شده است. در پولاریا چندین آکواریوم بزرگ و جود دارد و شما می توانید به دیدن آکواریوم‌ ها بروید و ماهی‌ ها و جانوران دریایی قطبی را ببینید. هم چنین می‌توانید به سینمای پانورامیک پولاریا بروید و فیلم ‌هایی از قطب را تماشا کنید.

یکی دیگر از دیدنی های نروژ فیل‌هایسن (Fjellheisen) است. فیل‌هایسن تله‌ کابین ترومسو است که حدوداً ۶۰ سال از راه اندازی آن می گذرد و می تواند شما را تا ارتفاع ۴۲۱ متری از سطح دریا ببرد.

ترومسو (Tromso)

لوفوتن (Lofoten)

شهر لوفوتن یک مجمع ‌الجزایر در شمال نروژ است که هر کدام از جزایر آن دیدنی است. در این جزایر روستاهای کوچکی وجود دارد که یکی از کوچک ترین آن ها سکریسوی (Sakrisøy) نام دارد. این روستا از زمان های خیلی دور یکی از مراکز صید و توزیع انواع ماهی و غذاهای دریایی در نروژ بوده است.

هم چنین یکی از زیباترین آب ‌دره‌ های نروژ به نام ترول‌فیورد (Trollfjord) در لوفوتن واقع شده است. برای دیدن این آب ‌دره شگفت انگیز می‌توانید سوار کشتی‌ های تفریحی شوید.

هم چنین اگر به لوفوتن رفتید، حتماً سری هم به موزه‌ وایکینگ ‌های لوفوتن (Lofoten Viking Museum)  بزنید. این موزه در قدیمی ‌ترین خانه باقیمانده از دوران وایکینگ‌ ها ساخته شده و ساختار آن شبیه خانه های‌ قدیمی وایکینگ ‌هاست.

لوفوتن (Lofoten)

برگن (Bergen)

برگن در غرب نروژ واقع است و به شهر رنگ ها معروف است و آب دره های عظیمی در آن قرار دارد. اولین مکانی که بعد از ورود به برگن باید بروید، بریگن (Bryggen) است. بریگن از محله‌ های قدیمی شهر و مرکز گشت و گذار و تجارت شهر است. این محله از قرن ۱۲ تا به امروز به همین شکل باقی مانده و به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. این محله رستوران ‌ها و کافه ‌های زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ ها غذاهای محلی بخورید.

فلوین (Fløyen) هم یکی از هفت کوهی است که شهر برگن را احاطه کرده اند. یکی از دیدنی های نروژ که در این کوه واقع شده، برقی فانیکیولار (funicular) است. این قطار بیشتر از ۱۰۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و گردشگران را به بالای کوه می برد تا از مناظر اطراف لذت ببرند و در کافه های بالای کوه قهوه و شیرینی های لذیذ را امتحان کنند.

تله‌کابین اولریکن (Ulriken) واقع در شهر برگن از دیگر دیدنی های نروژ است. این تله‌ کابین تا ارتفاع ۵۸۵ از سطح دریا بالا می رود و شما می توانید از آن بالا مناظر دریا، شهر و کوه‌ ها را به تماشا کنید.

گرینجرفیورد (Geirangerfjord)

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که طبیعت را دوست دارید، حتماً آب ‌دره گرینجرفیورد چشم شما را خواهد گرفت. در این منطقه می توانید به پیاده روی در میان کوه ها و تپه ها بروید یا اینکه با کایاک به روی آب گشت و گذاری کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید. هم چنین میتوانید از تفریحاتی نظیر دوچرخه سواری، ماهیگیری و قایق‌ سواری در آب‌ های خروشان لذت ببرید.

از دیگر دیدنی های نروژ، آبشار هفت خواهر (Seven Sisters Waterfall) در منطقه گرینجرفیورد است. این هفت آبشار حدوداً 250 متر ارتفاع دارند و دیدن فرود آمدن آب از آن فاصله واقعاً هیجان انگیز است.

گرینجرفیورد (Geirangerfjord)

فلمزبانا (flåmsbana)

از دیگر دیدنی های نروژ، یک سفر با استفاده از قطار است چرا که در این سفر ریلی می توانید از زیبایی های مناظر و چشم اندازهای سرسبز اطراف لذت ببرید. برای اینکه یک سفر ریلی شگفت انگیز را شروع کنید، در ابتدا باید به روستای فلم (flåm) در جنوب غربی نروژ بروید. البته در خود روستای فلم هم مناظر دیدنی کم نیست، مثلاً برج دیدبانی استاگستین  (Stegastein)محل خوبی است تا از ارتفاع 650 متری زیر پایتان را تماشا کنید.

فلمزبانا (flåmsbana)

تروندهایم (Trondheim)

شهر تروندهایم با خانه های رنگی که در میان دشت های سر سبز جا خوش کرده اند و خیابان های خلوت و مناظر بی نظیر از کوهستان و دره های آبی انگار یک نقاشی کودکانه است. هم چنین یکی از دیدنی های نروژ، بزرگ ترین و پر ابهت ترین قصر چوبی است که در تمام کشورهای اسکاندیناوی می توانید ببینید و در این شهر واقع شده است

این قصر دارای ۱۴۰ اتاق است و به سبک باروک ساخته شده. امروزه قصر استیفگاردن (Stiftsgården) محل سکونت رسمی خانواده سلطنتی است و به همین دلیل حتماً باید برای بازدید این قصر از طریق تور عمل کنید.

تروندهایم (Trondheim)

سخن پایانی

دیدنی های نروژ تمامی ندارد. این کشور سرد ولی زیبا با وایکینگ هایش معروف شد ولی وایکینگ ها تنها بخشی از تاریخ و فرهنگ نروژ را شکل می دهند و بیش از آن طبیعت بکر و زیبای این کشور است که گردشگران را مشتاق بازدید از آن می کند.

سوالات متداول بهترین دیدنی های نروژ

بهترین مورد جذاب کشور نروژ چیست؟

شما در نروژ می توانید شاهد یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی که در کمتر مناطقی از کره زمین قابل مشاهده است، یعنی شفق قطبی، باشید.

شرایط کلی کشور نروژ چگونه است؟

نروژ یکی از مرفه ترین و بهترین کشورهای جهان برای زندگی است و یکی از منحصر به فرد ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

شهر ترومسو در شمال نروژ و استان ترومس واقع شده است. مساحت این شهر حدود 2521 کیلومتر مربع (973 مایل...

هزینه های زندگی در کشور نروژ: کشور نروژ یکی از کشورهایی است که در نیم‌کره شمالی قرار گرفته. دیگر کشورهایی...

کشور نروژ، یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا می باشد که در منطقه اسکاندیناوی و در شمال اروپا...

نظرت چی بود؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر