با بهترین دیدنی های تالین آشنا شوید - سفری دیگر

با بهترین دیدنی های تالین آشنا شوید

16 شهریور 1401

دیدنی های تالین، شهر تالین یکی از شهرهای باستانی که غرق در تاریخ است، اما تمام امکانات و ویژگی‌های مدرن را دارد و می‌تواند شما را شگفت زده کند.

دیدنی های تالین، به سختی می‌توان فردی را یافت که از گشت‌و‌گذار در شهر و کشورهای مختلف لذت نبرد. اگر شما به سفر‌های طولانی و دور و دراز علاقمند هستید تالین یکی از شهرهایی است که حتما باید از آن بازدید داشته باشید. این شهر یکی از شهرهای باستانی که غرق در تاریخ است، اما تمام امکانات و ویژگی‌های مدرن را دارد و می‌تواند شما را شگفت زده کند. شب‌های این شهر تاریک و خیره‌کننده است.

آب‌و‌هوای تالین باعث شده بتوانید در تمام فصول سال از گشت‌و‌گذار در شهر لذت ببرید. البته قبل از اینکه از این شهر جذاب بازدید داشته باشد بهتر است با جاذبه‌های دیدنی تاریخ آشنا شوید. با ما همراه باشید در این مطلب قصد داریم دیدنی های تالین را به شما معرفی کنیم.

دیدنی های تالین | سفری دیگر

موقعیت تالین

ابتدا بهتر است که بدانید تالین دقیقا کجا قرار دارد، این شهر قدمتی پایتخت کشور استونی بوده که غرق در تاریخ است. شهر قدیمی تالین توانسته است میراث قرون وسطایی خود را در طول قرن‌ها تسلط حاکمان خارجی حفظ کند. همچنین این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

هنوز هم می‌توانید از میان دروازه ویروس پوشیده از پیچک عبور کنید و در امتداد دیوارهای شهر قدم بزنید، همانطور که مردمان صدساله پیش این کارها را انجام داده‌اند.

البته تالین دیدنی‌ها و سازه‌های مدرن بسیار زیبایی نیز دارد. این شهر دارای رستوران‌هایی با الهام از اسکاندیناوی، سکوهای نمایش، پارک‌های سرسبز، و شیرینی‌فروشی‌ها است.

موقعیت تالین | سفری دیگر

موزه دریایی استونی

استونی با بیش از 2300 جزیره در قلمرو خود، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد، اما هیچ مکانی بهتر از نمایشگاه بندر هواپیمای دریایی Lennusadam در موزه دریایی استونی برای دیدن‌ آن‌ها وجود ندارد. این نمایشگاه جذاب، گردشگران را دعوت می‌کند تا وارد Submarine EML Lembit شوند. این موزه یکی از بهترین دیدنی های تالین است.

که یک کشتی متعلق به دهه 1930 و یکی از معدود زیردریایی‌های باقی مانده در آن زمان است. همچنین اگر علاقه‌مند باشید قادر هستید سوار Suur Tõll که یک یخ شکن است شوید و کابین کاپیتان کشتی، اتاق خدمتکاران و غیره را از نزدیک ببینید.

اثرهای باستانی دیگری که در سراسر موزه قرار دارد است تاریخ دریایی در استونی را نمایش می‌دهند. ساختار خود موزه نیز به اندازه آثار درونی آن جذاب و عجیب است.

این بنا در ابتدا برای قرار دادن هواپیماهای دریایی در قلعه دریایی پیتر کبیر احداث شده بود و دارای اولین گنبدهای بتنی بدون ستون با پوسته نازک در جهان است. این بنا تا جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما عجیب است که ساختمان برای نگه داشتن وزن خود به هیچ تکیه گاه عمودی نیاز ندارد.

موزه دریایی استونی | سفری دیگر

پاساژ کاترین

این فضا به نظر می‌رسد که قرن‌ها دست نخورده و بدون تغییر باقی مانده است، گذرگاه سنت کاترین کوچه‌ای کوچک و در عین حال منحصربه‌فرد در شهر تالین است و یکی از دیدنی های تالین بشمار میرود. این گذرگاه سنگفرش شده و نام خود را از کلیسای قدیمی که در کنار آن قرار دارد گرفته است. اطراف آن بسیاری از ساختمان‌های شگفت انگیز قرون وسطایی قرار دارند و Vene را به خیابان Muurivahe متصل می‌کند.

ساختمان‌های قدیمی آن که زمانی محل اصناف بوده‌اند، اکنون کارگاه‌ها و استودیوهایی را در خود جای داده‌اند. که می‌توانید هنرمندانی را که سرامیک، ظروف شیشه‌ای، محصولات چرمی، و منسوجات می‌بافند تماشا کنید. علاوه‌بر خرید سوغاتی‌های دست ساز خوب، یک کافه کوچک نیز وجود دارد که می‌توانید در آن بنشینید و از معماری و فضای دلپذیر اطرافتان لذت ببرید.

پاساژ کاترین | سفری دیگر

برج تلویزیون تالین

برج تلویزیونی تالین یکی دیگر از دیدنی های تالین است که دارای ارتفاع 314 متری است. شما می‌توانید از روی این برج مناظر پانوراما و خلیج فنلاند را تماشا کنند. این فضا منحصربه‌فرد است و می‌توانید عکس‌های نابی را در آن به ثبت برسانید.

می‌توانید در امتداد طاقچه تراس قدم بزنید البته قبل از آن اقدامات ایمنی را انجام می‌دهند شما حتی قادر هستید پاهای خود را بر فراز ارتفاع 175 متری آویزان کنید. این برج دارای آسانسور پرسرعت بوده که افراد در 49 ثانیه به عرشه رصد برج می‌رساند.

برج تلویزیون تالین | سفری دیگر

موزه KGB

موزه KGBVladimir Varfolomeev / Flickr که یکی از دیدنی های تالین است، در آن زمان این تنها مکانی بود که گردشگران خارجی اجازه اقامت در آن را داشتند. در طبقه 23 هتل Viru بود که KGB مقر خود را ایجاد کرد تا از آنچه که می‌خواستند مطلع شود. این هتل که در سال 1972 افتتاح شد و اولین آسمان خراش در شهر بود. تا زمان استقلال کشور در سال 1991 توسط KGB مورد استفاده قرار می‌گرفت.

امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف دفتر مرکزی، دستگاه‌های نظارتی قدیمی، یونیفرم‌ها و آثار باستانی دوران شوروی را ببینند. این موزه علاوه‌بر ارائه بینش جالبی از دولت شوروی و دستگاه امنیتی آن، نمای خیره کننده‌ای از تالین را به رخ می‌کشد. پس اگر شما به دیدن مکان‌های نظامی قدیمی علاقمند هستید می‌توانید از این موزه جذاب دیدن کنید.

موزه KGB | سفری دیگر

دیوار شهر

دیوار شهر که دور شهر قدیمی را احاطه کرده است، اولین بار در قرن سیزدهم ساخته شد، این دیوار بعداً توسط حاکمان بعدی توسعه بیشتری یافت. این دیوار دارای دروازه‌ها و برج‌های نگهبانی است. این دیوار به خوبی حفظ‌ شده‌ و یکی از قدیمی‌ترین دیوارهای شهر در اروپا است پس مطمئناً منظره‌ای بسیار چشمگیر و با ابهت ایجاد می‌کند. اگر به پیاده‌روی علاقه‌مند هستید در کنار این دیوار دیدنی و قدیمی می‌توانید قدم بزنید و خاطرات خوشی را به ثبت برسانید.

دیوار شهر | سفری دیگر

موزه هنر کومو

Kumu در یک ساختمان مدرن باشکوه در پارک زیبای Kadriorg واقع شده که یکی از بهترین دیدنی های تالین است. Kumu یکی از بزرگترین موزه‌های هنری در استونی و اروپای شمالی است. مجموعه وسیع آن که در سه طبقه قرار دارد، برخی از بهترین آثار هنرمندان استونیایی را با نقاشی‌های رئالیسم سوسیالیستی در کنار آثار مدرن و معاصر به نمایش می‌گذارد. از ابتدای قرن هجدهم تا امروز، این موزه مرتباً میزبان نمایشگاه‌هایی با هنرمندان بین‌المللی است.

موزه هنر کومو | سفری دیگر

تالار شهر

تالار شهر تالین که یکی از دیدنی های تالین است درست در قلب شهر قرار دارد، در سال 1404 ساخته شد و قدیمی‌ترین ساختمانی است که نه تنها در بالتیک، بلکه در کل اسکاندیناوی باقی مانده است. در طراحی گوتیک، تالار شهر دارای یک برج بزرگ است که بر روی آن تابلوی هواشناسی قدیمی توماس که نماد و نگهبان تالین بوده قرار دارد.

در داخل بنا بازدیدکنندگان می‌توانند معماری افسانه‌ای، و همچنین بسیاری از مصنوعات قدیمی دوست داشتنی، تزئینات و ملیله‌های ظریف بافته شده را ببینند. شما می‌توانید عکس‌های جدید و نابی را در این فضا به ثبت برسانید پس حتما دوربین عکسبرداری خود را به همراه خود ببرید.

تالار شهر | سفری دیگر

دروازه ویروس

ورودی اصلی شهر قدیمی دارای برج‌های دوقلوی Viru Gate که در قرن چهاردهم ساخته شده‌اند. این برج‌ها زمانی بخشی از دروازه‌ شهر بوده‌اند که وسعت بیشتری داشت. برج‌های دروازه که به خوبی حفظ شده‌اند، به خیابان Viru منتهی می‌شوند.

که یک خیابان عابر پیاده بسیار شلوغ است و بسیاری از بوتیک‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی در آن قرار دارند. ورود به شهر قدیم از طریق برج‌های سنگی پوشیده از پیچک مطمئناً یک تصویر به یاد ماندنی را در ذهن شما از تالین ایجاد می‌کند و مطمئناً تأثیر ماندگاری را به جا می‌گذارد.

دروازه ویروس | سفری دیگر

کلیسای سنت اولاف

این کلیسای شگفت‌انگیز به نام اولاف دوم پادشاه نروژ نامگذاری شده است و بزرگترین ساختمان قرون وسطایی باقی مانده در کل تالین است. این بنا که در سال 1200 ساخته شده است، با وجود اینکه در طول قرن‌ها بارها مورد اصابت صاعقه قرار گرفته است، هنوز در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

برج مرتفع آن که زمانی یکی از بلندترین سازه‌های روی زمین بود، دارای ارتفاع 123 متر است. از بالای آن می‌توانید از دیدن مناظر خیره‌کننده شهر لذت ببرید. فضای داخلی آن کاملاً به طور پراکنده تزئین شده است، اما هنوز هم ارزش آن را دارد که به داخل آن بروید تا برخی از سنگ‌تراشی‌های درخشان را ببینید.

کلیسای سنت اولاف | سفری دیگر

موزه فضای باز استونی

اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ و میراث غنی کشور این کشور هستید، می‌توانید از موزه فضای باز استونی دیدن کنید. مجموعه وسیعی از حدود 80 ساختمان تاریخی بازسازی شده جذاب است. در این دهکده کوچک خانه، مزارع، آسیاب‌ها یک کلیسا، مسافرخانه و مدرسه قرار دارد. علاوه‌بر در نظر گرفتن تمام معماری شگفت انگیز، شما همچنین می‌توانید از بافندگی، آهنگری، و نمایش آشپزی لذت ببرید. این‌ها نشان می‌دهد که زندگی در استونی در قرن هجدهم چگونه بوده است.

میدان تالار شهر

بیشتر زندگی در تالین حول میدان تالار شهر شلوغ آن می‌چرخد این میدان بزرگ در کنار ساختمان‌های قرون وسطایی خارق‌العاده‌ای قدیمی قرار دارد. اما تالار برجسته‌ترین آن‌ها است و توسط کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها احاطه شده است و بازارهای منظمی در مرکز آن وجود دارد.

شما می‌توانید برای نوشیدنی یا غذا خوردن به یکی از رستوران‌های این میدان مراجعه کنید. یکی از بهترین زمان‌های سال برای بازدید، زمستان است، این میدان به‌طور چشمگیری از سال 1441 میزبان نمایش درخت کریسمس بوده است و بازار کریسمس آن مدت‌ها است که یکی از بهترین‌ بازارها برای بازدید در کل اروپا بوده است.

میدان تالار شهر | سفری دیگر

سخن پایانی

شهر تالین یکی از جذاب‌ترین شهرها برای بازدید است که جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد. که در این مطلب به محبوب‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم شما می‌توانید این شهر را برای گشت‌وگذار انتخاب کنید. به شما توصیه می‌کنیم حتما از برج‌های زیبای این شهر جذاب و دیدنی بازدید داشته باشید.

همچنین در هنگام بازدید دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج داشتید می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهند.


سوالات متداول دیدنی های تالین

بهترین آب و هوای مناسب شهر تالین برای گشت و گذار در این شهر چه فصلی است؟

آب‌و‌هوای تالین باعث شده بتوانید در تمام فصول سال از گشت‌و‌گذار در شهر لذت ببرید.

موقعیت شهر تالین در کشور استونی چگونه است؟

این شهر قدمتی پایتخت کشور استونی بوده که غرق در تاریخ است.

میراث های فرهنگی این شهر چه موقعیتی در این شهر دارند؟

شهر قدیمی تالین توانسته است میراث قرون وسطایی خود را در طول قرن‌ها تسلط حاکمان خارجی حفظ کند. همچنین این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

استونی یکی از کشورهایی است به عضویت اتحادیه اروپا درآمده و عضو پیمان شینگن است. اگر قصد اقامت و مهاجرت...

استونی از دست کشورهای اروپایی و پیشرفته ای است که از نظر اقتصادی وضعیت خوبی دارد. برای وارد شدن به...

وقتی قدم به دنیای مدرن سفر هوایی می‌گذاریم، نقطه‌ی آغازین ماجراجویی‌هایمان محیطی است که می‌بایست دعوتنامه‌ای جذاب و حرفه‌ای داشته...

نظرت چی بود؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر