هزینه های زندگی در کشور بلژیک | مسکن - خوراک - پوشاک - سفری دیگر

هزینه های زندگی در کشور بلژیک | مسکن – خوراک – پوشاک

18 شهریور 1401

هزینه های زندگی در کشور بلژیک: هزینه‌های زندگی در کشور بلژیک نسبتاً بالا است؛ اما با توجه به اینکه میزان درآمد و ثروت مردم در این کشور دارای تعادل است و نرخ بیکاری در کشور بلژیک تقریباً پایین محسوب می‌شود، کیفیت زندگی برای افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند بالاتر از سطح متوسط است. می‌توان گفت که سطح رفاه زندگی در کشور بلژیک و کیفیت زندگی برای مردم این کشور نسبتاً بالا است.

در این مقاله قصد داریم با بررسی هزینه‌های زندگی در کشور بلژیک به افرادی که قصد دارند به کشور بلژیک مهاجرت کنند یا برای تحصیل به این کشور بروند، کمک کنیم تا اطلاعات مناسبی در رابطه با هزینه‌های مربوط به مسکن، هزینه قبض آب و برق و گاز در کشور بلژیک، هزینه‌های مواد غذایی و اقلام خوراکی و سایر هزینه‌ها مانند حمل و نقل عمومی و خدمات بهداشت و درمان در کشور بلژیک داشته باشند.

هزینه های زندگی در کشور بلژیک | سفری دیگر

هزینه مسکن در کشور بلژیک

اکثر مهاجران خارجی که به بلژیک سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جای خرید ملک در این کشور یک خانه اجاره کنند. البته امکان خرید ملک برای مهاجران خارجی در کشور بلژیک وجود دارد. مهاجران خارجی می‌توانند برای خرید هر متر مربع یک ملک در شهر بروکسل ۳۲۰۰ یورو بپردازند. این مبلغ در شهرهایی مانند آنتورپ برای هر متر مربع ۲۶۶۰ یورو است. همین مبلغ در شهر گنت که یکی از شهر‌های گران بلژیک است ۳۷۳۲ برای هر متر مربع است؛ اما میزان اجاره بها و کرایه خانه در کشور بلژیک به نسبت درآمدهای مردم در این کشور مناسب است.

در شهرهای بزرگ کشور بلژیک مانند بروکسل هزینه اجاره آپارتمان نسبت به شهرهای کوچک‌تر مانند آنتورپ ارزان‌تر است؛ اما بسیاری از مهاجران خارجی ترجیح می‌دهند که در شهرهای بزرگ‌تر زندگی کنند. چرا که هم موقعیت‌های شغلی برای آن‌ها فراهم است، هم تحصیل و زندگی دارای شرایط مناسب‌تری است. ولی افرادی که از نظر سرمایه و بودجه مشکل داشته باشند به راحتی می‌توانند در شهرهای کوچک‌تر مانند بروژ، آپارتمان‌های مناسبی را با هزینه کم اجاره کنند. در این قسمت به هزینه اجاره مسکن در شهرهای مختلف بلژیک می‌پردازیم.

  • اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بروکسل ماهیانه ۱۵۰۰ یورو است.
  • اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر آنتورپ ۱۲۰۰ یورو است.
  • اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بروژ به صورت ماهیانه هزار یورو است.
هزینه مسکن در کشور بلژیک | سفری دیگر

هزینه بیمه و خدمات درمانی در کشور بلژیک

افرادی که در کشور بلژیک دارای شغل و درآمد باشند، باید سالیانه ۱۳% از حقوقشان را برای خدمات بیمه بپردازند. به این صورت شهروندان بلژیکی می‌توانند با پرداخت سالانه ۴۹ تا ۱۸۰ یورو از خدمات بهداشتی و درمانی تحت نظارت پزشک مورد نظر خود و محل درمانی که خودشان انتخاب می‌کنند استفاده کنند.

نرخ مالیات در کشور بلژیک بالاترین سطح را دارد و معمولاً ۵۰% حقوق شهروندان بلژیک صرف مالیات می‌شود. البته هر چه میزان درامد بالاتر باشد میزان مالیات نیز افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال افرادی که سالانه ۱۳۲۵۰ یورو درآمد داشته باشند، باید ۲۵% از درآمد خودشان یعنی حدود ۳۳ هزار و ۱۲۵ یورو را برای مالیات هزینه کنند.

هزینه بیمه و خدمات درمانی در کشور بلژیک | سفری دیگر

هزینه مواد غذایی و خورد و خوراک در کشور بلژیک

هزینه زندگی افراد در کشور بلژیک و مبالغی که برای مواد غذایی و اقلام خوراکی پرداخت می‌کنند به سبک زندگی افراد بستگی دارد. نکته دیگری که روی هزینه‌های اقلام خوراکی و مواد غذایی در بلژیک تاثیر دارد، محل خرید است. به عنوان مثال اگر شما در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی خود را خرید می‌کنید، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید. گاهی اوقات خرید از فروشگاه‌های کوچک‌تر و یا بازارهای محلی می‌تواند هزینه‌های مربوط به مواد غذایی را کمتر کند. در ادامه به هزینه‌های اقلام خوراکی مورد نیاز اشاره می‌کنیم.

  • قیمت یک عدد نان ۵۰۰ گرمی در سوپرمارکت‌های بلژیک ۱.۷۲ یورو
  • قیمت یک لیتر شیر در سوپرمارکت ۰.۹۳ یورو
  • قیمت یک کیلو برنج سفید در سوپرمارکت ۲.۵۶ یورو
  • قیمت یک کیلوگرم گوجه ۲.۱۶ یورو
  • قیمت یک کیلو گرم پیاز ۱.۳۲ یورو
  • قیمت یک بطری آب معدنی یک و نیم لیتری ۰.۹۰ یورو
  • قیمت یک کیلو گرم پنیر ۱۲.۶۰ یورو
  • قیمت یک بسته ۱۲ عددی تخم مرغ ۲.۵۶ یورو
هزینه مواد غذایی و خورد و خوراک در کشور بلژیک | سفری دیگر

هزینه خدمات و قبض آب و برق در بلژیک

در کشور بلژیک و شهر بروکسل مهاجران خارجی که در یک آپارتمان کوچک و ۸۵ متری زندگی می‌کنند، ماهیانه باید حدود ۱۲۵ یورو برای قبوض خدمات شهری بپردازند. این قبض‌ها شامل گرمایش، قبض آب برق و جمع آوری زباله می‌شود. البته این قیمت‌ها با توجه به شهر و محل زندگی متفاوت است.

هزینه خدمات و قبض آب و برق در بلژیک | سفری دیگر

هزینه تحصیل در بلژیک

مهاجران خارجی که به کشور بلژیک سفر می‌کنند یا به قصد تحصیل این کشور را انتخاب می‌کنند، باید اطلاعات کافی در رابطه با هزینه‌های تحصیل در کشور بلژیک داشته باشند. دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کشور بلژیک جزو برترین‌ها در سطح جهانی هستند. هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی کشور بلژیک سالانه ۶ هزار تا ۳۰۰ هزار یورو است. هزینه‌های مربوط به تحصیل در دانشگاه‌های کشور بلژیک نیز برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند از ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو در سال متغیر است؛ اما افرادی که از کشورهای خارجی به بلژیک مهاجرت کنند و عضو اتحادیه اروپا نباشند باید هزینه‌های بالاتر از این بپردازند.

هزینه تحصیل در بلژیک | سفری دیگر

هزینه‌ های حمل و نقل در کشور بلژیک

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کشور بلژیک بسیار ارزان و به صرفه است. مترو دارای یک شبکه گسترده در کشور بلژیک است. امکان استفاده از واگن‌های برقی و اتوبوس‌های شهری در سطح شهرهای بلژیک به راحتی فراهم شده است. ایستگاه‌های دوچرخه سواری نیز برای افرادی که به محیط زیست علاقه دارند وجود دارد. هزینه هر لیتر بنزین در کشور بلژیک ۱.۴۰ یورو است. افرادی که قصد داشته باشند از قطارهای شهری برای تردد در سطح شهر‌ها استفاده کنند، باید ۲.۲۰ یورو بپردازند. با استفاده از تاکسی نیز برای هر کیلومتر تنها دو یورو کافی است.

برخی از بلیط‌های ماهیانه وسایل حمل و نقل عمومی نیز هستند که مسافران می‌توانند با پرداخت ۴۹ یورو برای یک ماه از آن استفاده کنند.

هزینه زندگی در کشور بلژیک برای دانشجویان خارجی

کشور بلژیک یکی از مقاصد تحصیلی مهم بین کشورهای اروپایی است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هستند که برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های بلژیک اقدام می‌کنند. به همین خاطر بهتر است درباره هزینه‌های زندگی در کشور بلژیک برای دانشجویان خارجی اطلاعات کافی داشته باشند. هزینه‌های زندگی دانشجویی شامل شهریه دانشگاه، هزینه‌های مربوط به اجاره مسکن یا خوابگاه و سایر هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، قبوض آب و برق و هزینه‌های مربوط به مواد غذایی در کشور بلژیک است.

اصلی‌ترین هزینه زندگی دانشجویی مربوط به شهری در دانشگاه‌های مختلف است. به عنوان مثال دانشگاه‌هایی هستند که شهریه سالانه آن‌ها ۸۳۵ تا ۹ هزار یورو است. برخی از دانشگاه‌های دیگر نیز سالانه ۸۳۵ یورو تا ۴۳۷۵ یورو شهریه دارد و این بستگی به رشته تحصیلی و انتخاب دانشجویان خارجی دارد. مطالب دقیق‌تر در رابطه با هزینه مواد غذایی حمل و نقل و اجاره مسکن در شهرهای مختلف کشور بلژیک و در بخش‌های پیش بررسی کردیم.

نرخ تورم در کشور بلژیک و مقایسه هزینه‌های زندگی بلژیک با کشورهای اروپایی

نرخ تورم در کشور بلژیک پایین است و در سال‌های اخیر نیز میزان تورم در این کشور بسیار کمتر شده است. هزینه‌های زندگی در کشور بلژیک نسبت به کشورهایی که در منطقه غرب اروپا قرار دارند ۶۷ درصد کمتر است؛ اما اگر بخواهیم هزینه‌های زندگی در بلژیک را با سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنیم باید بگوییم که هزینه‌های زندگی در این کشور ۶۹ درصد گران‌تر از دیگر کشورها است.

نرخ تورم در کشور بلژیک و مقایسه هزینه‌های زندگی بلژیک با کشورهای اروپایی | سفری دیگر

کلام پایانی

هزینه‌های زندگی در کشور بلژیک با توجه به اینکه مهاجران خارجی در چه شهری زندگی می‌کنند و سبک زندگی آن‌ها به چه صورت باشد، متفاوت است. به عنوان مثال هزینه‌های تحصیل در کشور بلژیک در دانشگاه‌های این کشور در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها هزینه‌های تحصیل از ۵۰۰ تا ۶۰۰ در یورو در سال متغیر باشد. البته شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید مبالغی بیشتر از این بپردازند. هزینه‌های اجاره مسکن در شهرهای بزرگی مانند بروکسل بالاتر از شهرهای کوچک این کشور است.

هزینه اجاره یک خانه سه خوابه در مرکز شهر بروکسل ۱۵۰۰ یورو در ماه است؛ اما با مبلغ ۱۲۰۰ یورو در ماه می‌توان در حاشیه شهرهای بزرگ نیز یک آپارتمان سه خوابه اجاره کرد. هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه نیز از ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو متغیر است. هزینه بیمه و خدمات درمانی در کشور بلژیک نیز به صورت ماهانه از حقوق افراد کسر می‌شود و ۵۰ درصد حقوق شهروندان بلژیکی نیز برای مالیات کسر می‌شود. هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در کشور بلژیک نیز با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان و مقرون به صرفه است.

خرید بلیط ماهانه اتوبوس تنها با ۴۹ یورو امکان‌پذیر است. استفاده از تاکسی نیز با پرداخت چهار یورو و خرید بلیط یک طرف برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ۲.۲۵ یورو است.


سوالات متداول هزینه های زندگی در کشور بلژیک

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور بلژیک چگونه است؟

هزینه‌های زندگی در کشور بلژیک نسبتاً بالا است؛ اما با توجه به اینکه میزان درآمد و ثروت مردم در این کشور دارای تعادل است و نرخ بیکاری در کشور بلژیک تقریباً پایین محسوب می‌شود.

کیفیت و رفاه زندگی مردم بلژیک چگونه است؟

کیفیت زندگی برای افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند بالاتر از سطح متوسط است. می‌توان گفت که سطح رفاه زندگی در کشور بلژیک و کیفیت زندگی برای مردم این کشور نسبتاً بالا است.

قیمت هر متر مربع خانه در کشور بلژیک چقدر است؟

مهاجران خارجی می‌توانند برای خرید هر متر مربع یک ملک در شهر بروکسل ۳۲۰۰ یورو بپردازند. این مبلغ در شهرهایی مانند آنتورپ برای هر متر مربع ۲۶۶۰ یورو است. همین مبلغ در شهر گنت که یکی از شهر‌های گران بلژیک است ۳۷۳۲ برای هر متر مربع است.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

بهترین دیدنی های بلژیک علاوه بر این که گردشگران را مسحور و شیفته خود می کنند، داستان های تاریخی بی...

درباره شهر آنتورپ بلژیک: یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در اروپا بلژیک است. این کشور سالانه مسافران و مهاجران...

درباره شهر ریکستسارت بلژیک: ریکستسارت یک شهر در والونیا بوده که در استان والون برابانت کشور بلژیک واقع شده است....

نظرت چی بود؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر