درباره شهر اوترخت هلند | آشنایی - آب و هوا - دیدنی ها - سفری دیگر

درباره شهر اوترخت هلند | آشنایی – آب و هوا – دیدنی ها

19 مهر 1401

درباره شهر اوترخت، اوترخت که با عنوان چهارمین شهر بزرگ کشور هلند شناخته می‌شود، قرن هاست که پایتخت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این کشور بوده و …

درباره شهر اوترخت، اوترخت که با عنوان چهارمین شهر بزرگ کشور هلند شناخته می‌شود، قرن هاست که پایتخت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این کشور بوده و با داشتن معماری و فضای خیره کننده‌اش توانسته توجه گردشگران زیادی را به خودش جلب کند. این شهر فاصله کمی با آمستردام دارد، بنابراین بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که حتما در طول سفرشان سری به این شهر جذاب بزنند. اگر شما هم درباره اوترخت کنجکاو شده‌اید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

درباره شهر اوترخت هلند | سفری دیگر

آشنایی با شهر اوترخت هلند

اوترخت با جمعیت ۳۰۰۰۰۰ نفری‌اش چهارمین شهر بزرگ هلند بوده و بیش از هر چیز دیگری با ساختمان‌های خاص و جذابش شناخته می‌شود. این شهر که از قرن ۸ مرکز مذهبی هلند معرفی شده، امروزه پس از آمستردام بیش‌ترین و متنوع‌ترین طیف فعالیت‌های فرهنگی را به خودش اختصاص داده است. مردم این شهر به زبان هلندی صحبت می‌کنند و دین اکثر آن‌ها نیز کاتولیک است.

به راحتی می‌توان گفت که شهر اوترخت، محیطی آرام و پویاست که فرصت‌های بینظیری را پیش پای افراد می‌گذارد. اوترخت از نظر دانشجویی هم بسیار فعال است و استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها در کنار زیبایی‌های شهر باعث شده تا تجربه حضور در آن به یکی از فراموش نشدنی‌ترین خاطره‌های افراد تبدیل شود.

اگر درباره تاریخچه این شهر کنجکاوید بهتر است بدانید که قدمت اوترخت به سال ۴۷ میلادی باز می‌گردد. یعنی زمانی که به دستور کلودیوس، امپراتور روم، دیواری دفاعی در رودخانه راین ساخته شد و در نتیجه آن مرز شمالی این امپراتوری شکل گرفت. در آن دوران قلعه‌ای به نام Traiectum در امتداد رود ساخته شد که به زمان محلی “ترخت” و بعدها “اوترخت” نامیده می‌شد و این اتفاق در حقیقت نقطه آغازی برای تولد شهر اوترخت در همان منطقه بود. امروزه در مکان ساخت آن قلعه، کلیسای جامع سنت مارتین قرار گرفته است.

آشنایی با شهر اوترخت هلند | سفری دیگر

آب و هوای شهر اوترخت

اوترخت آب و هوای گرم و مرطوبی دارد، به طوری که حتی در ماه‌های خشک نیز شاهد بارندگی‌های زیادی است. متوسط دمای سالانه گزارش شده در این شهر ۳.۹ درجه سانتی گراد بوده و متوسط ریزش باران آن نیز حدود ۸۰۳ میلی متر می‌باشد. ماه آگوست در میان سایر ماه‌های سال آب و هوای بسیار ملایم و خوبی دارد، بنابراین اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است برای این ماه برنامه‌ریزی کنید. در مجموع دی ماه سردترین، مرداد ماه گرم‌ترین و آبان ماه پر باران‌ترین زمان سال در این شهر هستند.

آب و هوای شهر اوترخت | سفری دیگر

تحصیل و زندگی در شهر اوترخت

همانطور که پیش از این گفتیم، شهر اوترخت بسیار پویا و فعال بوده و جامعه دانشجویی رو به رشد و بزرگی نیز دارد. جالب است بدانید که اوترخت معمولا به عنوان بهترین شهر دانشجویی کشور هلند شناخته می‌شود و طبق گزارش‌ها بیش از ۱۰ درصد از شهروندان آن را دانشجوها تشکیل داده‌اند! این شهر دانشگاه‌های معروفی مانند دانشگاه اوترخت را در دل خودش جای داده است.

این دانشگاه طبق رتبه بندی‌های شانگهای، بین دانشگاه‌های هلند در رتبه اول، در اروپا رتبه ۱۶ و در سطح جهان در رده ۵۷ قرار دارد. رتبه بندی تایمز نیز نشان می‌دهد که دانشگاه اوترخت از نظر آموزش عالی جایگاه ۶۸‌ام را به خودش اختصاص داده که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های این کشور، بالاترین رتبه ممکن را داراست.

تحصیل و زندگی در شهر اوترخت | سفری دیگر

وضعیت اقتصادی و بازار کار در شهر اوترخت

اوترخت با عنوان یک مرکز تجاری بزرگ شناخته می‌شود که دفتر مرکزی شرکت‌های معروفی مانند Atos، Orijin،HP Invent، وCap Gemini در آن قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده تا این شهر از نظر اقتصادی وضعیت خوبی داشته و همواره مسیری رو به رشد را طی کند. از نظر کاری نیز به علت وجود نیروهای جوان و تازه کار و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته توسط آن‌ها، اوترخت به عنوان رقابتی‌ترین منطقه در حوزه اروپا شناخته می‌شود که می‌تواند برای افرادی با پتانسیل‌های بالا، فرصت‌های بینظیری خلق کند.

وضعیت اقتصادی و بازار کار در شهر اوترخت | سفری دیگر

حمل و نقل در شهر اوترخت

از آنجایی که اوترخت در موقعیت مرکزی هلند قرار گرفته، از نظر حمل نقل بسیار حائز اهمیت است و شما در این شهر می‌توانید به کمک قطار از آمستردام یا بریتانیا رفت و آمد داشته باشید. ایستگاه مرکزی در این شهر قطب اصلی قطارهای کشور و اتوبوس‌های شهری است که معمولا از ۶ صبح تا نیمه‌های شب در دسترس شهروندان هستند. بهتر است بدانید که به علت گران بودن پارکینگ‌ها، خیابان‌های یک طرفه و همچنین چراغ‌های قرمز زیاد، گشت و گذار با ماشین چندان به صرفه و منطقی به نظر نمی‌رسد و بهتر است که به جای آن از اتوبوس‌های شهری برای رفت و آمد استفاده کنید.

حمل و نقل در شهر اوترخت | سفری دیگر

امنیت شهر اوترخت

شهر اوترخت از نظر امنیت نیز وضعیت مناسبی دارد و یکی از ۹ شهر برتر کشور هلند برای زندگی به شمار می‌رود. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از مهاجران زندگی در این شهر را ترجیح دهند.

جاذبه‌ های دیدنی اوترخت

اوترخت از نظر معماری و زیبایی ساختمان هایش مثال زدنیست، اما باید بدانید که همه چیز به این موارد محدود نمی‌شود و این شهر دیدنی‌های زیادی برای شگفت زده کردن‌تان دارد. از جمله مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توانیم به کلیسای جامع سنت مارتین، ساختمان دیدنی اداره پست، موزه مرکزی، کانال Oudegracht و بازارهای محلی و جذاب شهر اشاره کنیم که بهتر است حتما به آن‌ها سری بزنید.

کلام پایانی

همانطور که گفتیم، شهر اوترخت یکی از بهترین و زیباترین شهرهای کشور هلند می‌باشد که از نظر زندگی بسیار مناسب بوده و جمعه پویا و فعالی دارد. وجود مناظر زیبا، ساختمان‌های دیدنی و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه باعث شده تا این شهر بیش از چیزی که به نظر می‌رسد لذت بخش بوده و توجه گردشگران را به خودش جلب کند. در صورت سفر به این شهر زیبا پیشنهاد می‌کنیم که حتما تورهای قایق سواری‌اش را نیز امتحان کنید!


سوالات متداول درباره شهر اوترخت

شهر اوترخت هلند چندمین شهر بزرگ این کشور است؟

اوترخت که با عنوان چهارمین شهر بزرگ کشور هلند شناخته می‌شود، قرن هاست که پایتخت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این کشور بوده.

شهر اوترخت چقدر جمعیت دارد؟

اوترخت با جمعیت ۳۰۰۰۰۰ نفری‌اش چهارمین شهر بزرگ هلند بوده و بیش از هر چیز دیگری با ساختمان‌های خاص و جذابش شناخته می‌شود.

وضیت اقتصادی شهر اوترخت هلند چگونه است؟

اوترخت با عنوان یک مرکز تجاری بزرگ شناخته می‌شود که دفتر مرکزی شرکت‌های معروفی مانند Atos، Orijin،HP Invent، وCap Gemini در آن قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده تا این شهر از نظر اقتصادی وضعیت خوبی داشته و همواره مسیری رو به رشد را طی کند.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

کمپین سفری دیگر همیشه سعی دارد تا شما را با ایده آل‌ترین انتخاب‌ها در داشتن یک سفر رویایی آشنا کند....

گرفتن وقت سفارت هلند و به دنبال آن ویزای کشور هلند به دلیل جذابیت های توریستی، اقتصاد موفق، دانشگاه های...

هلند یکی از کشورهای باشکوهی است که با طبیعت خیره کننده‌اش همواره توجه گردشگران را به خودش جلب کرده است....

نظرت چی بود؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر