هر آنچه که باید درباره شهر مونیخ آلمان بدانید - سفری دیگر

هر آنچه که باید درباره شهر مونیخ آلمان بدانید

5 مهر 1401

درباره شهر مونیخ، سومین شهر بزرگ کشور آلمان شهر مونیخ (Munich) است که بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در ایالت بایرن آلمان واقع شده.

درباره شهر مونیخ: سومین شهر بزرگ کشور آلمان شهر مونیخ (Munich) است که بیش از 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در ایالت بایرن آلمان واقع شده و دارای کوچه‌هایی با سنگفرشی‌هایی قدیمی و مغازه‌هایی کوچک است که آن را شبیه دهکده‌ای زیبا و جذاب کرده‌اند. مونیخ به عنوان یک شهر صنعتی و گردشگری پذیرای مهاجران و توریست‌های بی‌شماری از سراسر جهان است؛ به طوری که به دلیل وجود صنایع گوناگونی در این شهر چون خودروسازی، فناوری، الکترونیک و فیلمسازی یک مقصد عالی برای مهاجرت و زندگی می‌باشد.

درباره شهر مونیخ | سفری دیگر

تاریخچه مونیخ آلمان

مونیخ به معنی خانه راهبان بوده و ریشه کلمه آن از صومعه بندیکتین در Tegernseeگرفته شده است. این شهر در سال 1255 میلادی محل زندگی خانواده ویتلزباخ بود که این خانواده بیش از 700 سال در این شهر زندگی کردند. لوئیس چهارم (لویی باواریایی) در اوایل قرن چهارده شهر مونیخ را بسیار گسترش داد و این گستردگی تا آواخر قرن هجده وجود داشت.

مونیخ توسط سوئدی‌ها و با فرمان گوستاو دوم آدولف در سال 1632 میلادی اشغال گردید و دو سال بعد یعنی 1634 میلادی حدود یک سوم جمعیت این شهر بر اثر شیوع طاعون از بین رفتند. پادشاه بایدن، لوئیس اول سومین ویتلزباخی بود که تاثیراتی را طی سال‌های 1825 تا 1848 میلادی بر شهر مونیخ گذاشت؛ به طوری که در دوران این پادشاه مونیخ مدرن طراحی و ایجاد گردید.

تاریخچه مونیخ آلمان | سفری دیگر

حمل و نقل شهر مونیخ

شهر مونیخ بخش اصلی سیستم راه آهن سریع السر آلمان و اروپا بوده و با استفاده از آن به سایر شهرهای آلمان و کشور اتریش متصل می‌شود. در مونیخ آلمان برای راحتی جا به جایی مسافران یک خط مترو مدرننیز وجود دارد. فرودگاه فرانتس یوسف اشتراوس که در 17 میلی شمال شرقی مونیخ قرار دارد در سال 1992 میلادی راه اندازی شد.

آب و هوای مونیخ

یکی از جذابیت‌های مهم شهر مونیخ آلمان وجود آب و هوایی معتدل و داشتن چهار فصل متفاوت در سال است. در کشور آلمان میانگین دمای سالانه حدود 7 درجه سانتیگراد بوده که در بعضی فصل‌های گرم دما به 25 تا 35 درجه سانتیگراد نیز افزایش یافته است. همچنین در سردترین روزهای زمستان دمای هوا تا 15 درجه زیر صفر نیز می‌رسد. میانگین دمای هوا در ماه ژانویه به منفی یک درجه سانتیگراد می‌رسد که سردترین ماه سال محسوب می‌شود. گرم‌ترین ماه سال در شهر مونیخ ژوئیه است که در آن میانگین دما به 18 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. ماه مه درشهر مونیخ مرطوب‌ترین ماه سال نامیده می‌شود و میانگین بارش در آن 40 میلیمتر است.

آب و هوای مونیخ | سفری دیگر

کیفیت زندگی در شهر مونیخ

شهر مونیخ آلمان به دلیل داشتن کیفیت بالای زندگی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی به شمار می‌رود ولی هزینه‌های زندگی در این شهر گران بوده و برای بسیاری از مهاجران تازه وارد نمی‌تواند جای مناسبی برای زندگی باشد. این شهر در مرکز اتحادیه اروپا واقع شده و از این لحاظ سفر به سایر شهرها و کشورهای اروپا از مونیخ بسیار راحت و ساده است. یکی از مزایای زندگی در مونیخ دسترسی به سیستم حمل و نقل گسترده و پیشرفته است که جا به جایی مسافران در سطح شهر را با هزینه کم و به راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

کیفیت زندگی در شهر مونیخ | سفری دیگر

کار و وضعیت اقتصاد مونیخ آلمان

رونق و پیشرفت اقتصادی در کشور آلمان و به طبع آن شهر مونیخ به وضوح قابل مشاهده است؛ مونیخ و مناطق اطراف این شهر در ایالت آزاد بایرن به عنوان نقطه کانونی فعالیت تجاری شناخته می‌شوند. نوزده درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) در ایالت بایرن صورت می‌گیرد و حدود 11.3 درصد جمعیت در این شهر زندگی می‌کنند. 78.2 درصد از تولید ناخالص داخلی مونیخ مربوط به بخش خدمات است که بیشترین صنعت منطقه را به خود اختصاص می‌دهد. علاوه بر این 21.8 درصد تولید ناخالص داخلی مونیخ مربوط به بخش تولید است و تولید ناخالص به ازاری هر نفر شاغل در شهر مونیخ بسیار زیاد بوده به این معنی که نرخ بهره وری نیروی کار ایالت بایرن بالا می‌باشد.

در طی ده سال گذشته نرخ اشتغال در مونیخ آلمان افزایش یافته ولی در سال 2020 میلادی یک وقفه کوچک در مسیر افزایش اشتغال به دلیل بیماری کرونا اتفاق افتاد. شهر مونیخ در مقایسه با شهرهای دیگر آلمان دارای نرخ بیکاری بسیار پایینی است که سبب شده مونیخ یک شهر مناسب برای یافتن کار و مهاجرت شناخته شود.

کار و وضعیت اقتصاد مونیخ آلمان | سفری دیگر

وضعیت تحصیل و دانشگاه ‌های مونیخ

معمولا کشورهایی که دارای مزاکر آموزشی معتبر و با کیفیتی هستند بهترین مقاصد برای تحصیل به شمار می‌روند. کشور آلمان نیز دارای سیستم آموزشی با کیفیتی بوده و دانشگاه‌های معتبر جهانی در آن قرار دارند. در سال 1826 میلادی دانشگاه مونیخ به دستور لویی اولاز لندشوت به مونیخ انتقال یافت این دانشگاه از معتبرترین مراکز آموزشی این شهر به شمار می‌رود. دانشگاه فنی مونیخ که در سال 1868 میلادی تاسیس شد و موسسات آموزشی آکادمی‌های هنر، موسیقی، فلسفه، مطالعات نظامی و فیلم و تلویزیون از مهم‌ترین مراکز علمی مونیخ محسوب می‌شوند.

انجمن پلانک به عنوان سازمان تحقیقات علمی رسمی آلمان که برای پیشرفت علم تاسیس شده در شهر مونیخ قرار دارد. همچنین کتابخانه ایالت بایرن و کتابخانه دانشگاه مرکزی که از مهم‌ترین کتابخانه‌های کشور آلمان هستند در شهر مونیخ واقع شده‌اند. این شهر در زمینه هنری نیز دارای مراکز و شرکت‌های مختلفی است که می‌توان به شرکت اپرای ایالتی باواریا، فیلارمونیک مونیخ، شرکت نمایشی ایالتی باواریا و تعداد زیادی تئاتر خصوصی اشاره کرد.

وضعیت تحصیل و دانشگاه ‌های مونیخ | سفری دیگر

جاهای دیدنی شهر مونیخ آلمان

در سفر به مونیخ آلمان نباید بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن را از دست داد. بیشتر این دیدنی‌ها در مرکز مونیخ قرار دارند و بسیاری از مسافران و شهروندان مونیخ دسترسی راحتی به این مکان‌ها خواهند داشت. از مهم‌ترین دیدنی‌های مونیخ می‌توان به پارک انگلیسی، گالری عکس‌‌های مدرن، گالری عکس‌‌های قدیمی کاخ رزیدنس، کلیسای جامع مونیخ، میدان مارین مونیخ، کلیسای آسامف کلیسای سنت پیتر و کاخ نیمفنبورگ اشاره کرد. در سفر به مونیخ علاوه بر بازدید از مکان‌های دیدنی آن می‌توان در فستیوال‌ها و جشن‌های متنوع ان که در فصل‌های مختلف سال برگزار می‌شوند شرکت کرد. جشن بنیاد شهر، جشن اپرای مونیخ، جشنواره فیلم مونیخ از جمله بهترین و شادترین فستیوال‌های مونیخ هستند.

جاهای دیدنی شهر مونیخ آلمان | سفری دیگر

جمع بندی

مونیخ آلمان دارای قدمت تاریخی طولانی داشته و از مهم‌ترین شهرهای آلمان به شمار می‌رود که در حال حاضر به یک شهر صنعتی و مدرن تبدیل شده است. این شهر مرکز اصلی صنایع گوناگونی چون هنر، فناوری، امور مالی، آموزش، تجارت و توریستی بوده و کیفیت و هزینه‌های زندگی در آن در سطح بالایی قرار دارد.


سوالات متداول درباره شهر مونیخ

شهر مونیخ چندمین شهر بزرگ آلمان است؟

شهر مونیخ سومین شهر بزرگ کشور آلمان به حساب میاید.

شهر مونیخ در چه ایالتی قرار دارد؟

این شهر در ایالت بایرن آلمان واقع شده و دارای کوچه‌هایی با سنگفرشی‌هایی قدیمی و مغازه‌هایی کوچک است.

کیفیت زندگی در شهر مونیخ چگونه است؟

شهر مونیخ آلمان به دلیل داشتن کیفیت بالای زندگی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی به شمار می‌رود ولی هزینه‌های زندگی در این شهر گران بوده و برای بسیاری از مهاجران تازه وارد نمی‌تواند جای مناسبی برای زندگی باشد.

نویسنده: امین بابازاده

در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ ویزا و یا دریافت اقامت می توانید سوالات خود را از ما بپرسید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما جواب خواهند داد.

سوال جدید

مطالعه مطالب زیر نیز می توانید برای شما مفید باشد

نورنبرگ، شهری که در تاریخ به عنوان عرصه‌ی برگزاری رالی‌های عظیم و پرشور حزب نازی در کشور آلمان شناخته شده...

راهنمای کامل دیدنی های شهر بیله فلد آلمان بیله فلد (Bielefeld ) شهری در منطقه اوستوستفالن - لیپ در شمال...

دیدنی‌ها و جاذبه‌های کشور آلمان در سراسر دنیا معروفند. آلمان شهرهایی با دیدنی‌های فوق العاده جذاب دارد که هر یک...

نظرت چی بود؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

0 نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

آژانس مسافرتی سفری دیگر